Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Han vann Pricka äggen – tack alla som gissade!

Bild 12

I tävlingen Pricka äggen har uppdraget varit att gissa vilka av de nominerade bidragen i Guldägget som skulle komma att belönas med guld. Precis som tidigare år visade sig vara riktigt svårt; de flesta lyckades ”bara” pricka två eller tre guldägg rätt. Däremot var alla tävlande övertygande om att Magnus Jakobsson skulle vinna Guldskrift. Till de mest svårgissade kategorierna – där ingen gissade rätt – hörde PR, Media, Design och Film. Däremot var det lättgissat i Event och Utomhus.

Men det krävdes målfoto – eller åtminstone lottning – för att utse en vinnare. Signaturerna Niklas, Björn och André fixade alla att pricka vinna fyra guldägg och vinnaren i Guldskrift. Lottning fick avgöra tävlingen, och sammantaget hade Niklas Hertzberg störst tur och skicklighet. Grattis!

Niklas vinner Guldäggsboken 2011 (som brukar vara klar i juni), Sälj det med ord! (som kommer ut i oktober) och Dagens Media hem i brevlådan i ett helt år.

Tack till alla er som har tagit er tid, funderat och gissat i tävlingen.

Tack också till Sveriges Kommunikationsbyråer, Dagens Media och Roos & Tegnér.



Kommentera