Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu börjar årets viktigaste vecka – gissa hur det går!

Guldägget
Glöm påskveckan, fruntimmersveckan och den där i Almedalen. Det är den här – Guldäggsveckan – som är årets viktigaste. På torsdag kväll är det GuldäggsgalanStockholm Waterfront med middag för över 1 500 gäster – och först då vet vi vilka av de 114 nominerade bidragen som blir till guldägg.

Här på Please copy me har du de senaste två veckorna fått alla nominerade bidrag presenterade, och har i tävlingen Pricka äggen uppdraget att gissa vilka som charmat jurygrupperna mest. Om du lyckats gissa flest rätt vinner du Sälj det med ord!, Guldäggsboken 2011 och en helårsprenumeration på Dagens Media (totalt värt över 3 000 kronor). Många har redan börjat gissa, men för dig som tänkt göra men gjort finns möjligheten kvar till midnatt på onsdag. Börja nu. Här är alla kategorierna:

Direkt
Radio
Event
Film
Interaktivt
Integrerat
Media
Pr
Produktion
Design
Tidningsannonsering
Utomhus
Titanägget
Guldskrift

Jag är i Stockholm torsdag till lördag, och kommer att rapportera om vinnarna direkt på Twitter. Om du vill ha koll, följ mig där under torsdag kväll. Men om du redan på förhand vill veta hur det (förmodligen) kommer att gå: kolla in bloggen på torsdag förmiddag. Då sammanställer jag alla gissningar i Pricka äggen. De brukar ge en okej fingervisning (men ibland vara helt fel).

Nog snackat, nu kör vi igång viktiga veckan. Du gissar i Pricka äggen, så lovar jag att på torsdag berätta hur det förmodligen går – och om du gissat rätt. Okej? Okej.

Kommentera