Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Vem vinner i Tidningsannonsering? (11/14)

Guldägget - Tidningsannonsering
Visst, tävlingen Pricka äggen går ut på att gissa vad juryn tycker. Men på Facebook kan du själv få tycka till. Gilla/Like den annonsen som du tyckte var bäst i Sverige under 2010. Du får gilla flera om du vill. Ta mig hit!

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.



TIDNINGSANNONSERING (11/14)

Juryn
Kategoriordförande: Andreas Ullenius, Åkestam Holst Jurymedlemmar: Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann; Emmeli Österdahl, DDB; Emma Eriksson, Le Bureau; Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors; Lotta Mellgren, Ester; Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi; Enis Püpülek, WWTBWA; Beatrice Feuk Dahlström, IUM; Kerstin Engberg, Ogilvy; Helena Westin, Tre Kronor.

iq
Varannan vaskning / IQ / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

stadsmissionen
Hjälp oss att bryta en gammal jultradition / Stockholms Stadsmission / Garbergs / Läs mer >>

forsvarsmakten
Test 43 / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>

sydsvenskan
Kom närmare / Sydsvenskan / The Fan Club / Läs mer >>

riksgalden
Till alla er (Dåliga förlorare) / Riksgälden/Storåkers McCann / Läs mer >>

cykelvasan
Cykelkullan / Vasaloppet / Welcom i Göteborg / Läs mer >>

dracula
Dracula / Viktor Rydbergs Gymnasium / Lowe Brindfors / Läs mer >>

folkoperan
Opera i 3D / Folkoperan / Lowe Brindfors / Läs mer >>

mcd
Fylledubbel / McDonald’s / DDB Stockholm / Läs mer >>

ticket
I allra sista minuten / TICKET Resebyrå/Jung von Matt / Läs mer >>

lidl
Julklappspapper / Lidl / INGO / Läs mer >>

papercut
Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm / Läs mer >>

vindsvaning
Vindsvåning är ett sätt att leva / Stockholms Stadsmission / Daniel Åhlman, Marcus Sjögren, Johan Täppmark / Läs mer >>

deadmen
Dead Men/A Non Smoking Generation / Fredrik Forsling – Special Branding Projects / Läs mer >>

nk
Mode för hemmet / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

raddabarnen
Prisvärda Julgåvor / Rädda Barnen / Lowe Brindfors / Läs mer >>

22 svar till “Pricka äggen: Vem vinner i Tidningsannonsering? (11/14)”

  1. Petter skriver:

    Test 43 / Försvarsmakten / DDB Stockholm

  2. Björn skriver:

    Här är inte ditt liv / Papercut

  3. Björn skriver:

    Här är inte ditt liv – Papercut

  4. Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm

  5. Martin skriver:

    Kom närmare

  6. Erika skriver:

    Dracula / Viktor Rydbergs Gymnasium

  7. daniel Vaccino skriver:

    Papercut

  8. Erika skriver:

    Här är inte ditt liv – Papercut / DDB

  9. Viktor Hertz skriver:

    Kom närmare / Sydsvenskan.

  10. Paul Martinsson skriver:

    Hjälp oss att bryta en gammal jultradition / Stockholms Stadsmission / Garbergs

  11. Johan Forngren skriver:

    Här är inte ditt liv / Papercut

  12. Olof Ekman skriver:

    Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm

  13. Niklas skriver:

    Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm

  14. André skriver:

    Kom närmare/Sydsvenskan

  15. Karin skriver:

    1. Papercut för att den är så skön, så välskriven och bra och en kontrast till hur reklam ser ut idag. En liten hyllning till ordets makt.

    Om den är på riktigt är Riksgälden/Storåkers McCann mycket bra, och jag minns att jag log åt den subtila fyndigheten i Dracula när den kom.

  16. Karl Wikström skriver:

    Papercut – Här är inte ditt liv.

  17. Nils skriver:

    Jag gillar Vindsvåning är ett sätt att leva. Hur många av de andra printarna var så bra att de spreds på internet?

  18. Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm /

  19. Peder skriver:

    Nils: Skulle tippa att Papercut annonsen är en av de mest digitalt spridda annonserna någonsin från Sverige. Google it.

  20. Emanuel Mankert skriver:

    Här är inte ditt liv. DDB Stockholm

  21. […] Design, Tidningsannonsering, Utomhus, Titanägget och Guldskrift […]

  22. William skriver:

    Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm /

Kommentera