Pricka äggen: Vem vinner Titanägget? (13/14)

Titanägget
Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.

VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!

UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.



TITANÄGGET (13/14)

I kategorin Titan belönas nyskapande kommunikation som inspirerar människor både i och utanför branschen. Titanägget tilldelas den som brutit konventioner och därigenom helt ny mark för hur företag och organisationer kan agera i samhället.
Inga nominerade bidrag offentliggörs i denna kategori.

Juryn
Kategoriordförande: Frank Hollingworth, King Jurymedlemmar: Desirée Maurd, Prime PR; Andreas Dahlqvist, DDB; Hanna Björk, Åkestam Holst; Marita Kuntonen, Jung; Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO; Robert Lund, Forsman & Bodenfors; Mitte Blomqvist, Storåkers; Hans Sydow, Saatchi & Saatchi; Åsa Höistad Jonsgården, Eventum; Jesper Eronn, Draftfcb.

16 svar till “Pricka äggen: Vem vinner Titanägget? (13/14)”

  1. daniel Vaccino skriver:

    hastighetslotteriet/rolighetsstipendiet

  2. Martin skriver:

    Hastighetslotteriet

  3. Paul Martinsson skriver:

    Vac from the sea/Electrolux/Prime

  4. Erika skriver:

    Rolighetsstipendiet

  5. Johan Forngren skriver:

    Hastighetslotteriet/Rolighetsstipendiet/Volkswagen

  6. Petter skriver:

    Rolighetsstipendiet.

  7. Mats Janson skriver:

    Hastighetslotteriet

  8. Olof Ekman skriver:

    Hastighetslotteriet / Rolighetsstipendiet / Volkswagen

  9. Niklas skriver:

    Hastighetslotteriet/Rolighetsstipendiet/Volkswagen

  10. André skriver:

    Hjälp oss att hålla tittarsiffrorna nere/Stockholms Stadsmission

  11. Karl Wikström skriver:

    Hastighetslotteriet.

  12. Emanuel Mankert skriver:

    Bordellen i Almedalen.

  13. […] Det är svårt att mäta kreativitet. Ännu svårare att tävla i det. Men idag avgörs en tävling i kreativitet. Nämligen guldägget. Här prisas 2010 års reklamkampanjer utifrån i kreativitet. Sveriges reklambyråerna gör upp i de 14 kategorierna: Direkt. Radio, Event, Film, Interaktivt, Integrerat, Media, Pr, Produktion, Design, Tidningsannonsering, Utomhus, Titanägget och Guldskrift […]

  14. Björn skriver:

    Mini STHLM – JvM

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *