Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Så enkelt är det att göra en lyckad presentation

Nick Morgan lär folk att prata inför folk. Han driver företaget Public Words och har skrivit boken Working the room. Om du inte har tid att läsa den – utan typ bara har två minuter – kan du kolla på den här filmen, där han lyckas förklara ungefär allt du behöver veta för att få folk att lyssna på det du säger. Och få dem att göra det du vill.

Man skulle kunna tro att Nick Morgan pratar om hur du skriver reklam. För det handlar om precis samma sak som att presentera inför publik. Eller som Lars Falk väljer att uttrycka det i boken Slutsålt:

Tänk inte så mycket på vad och hur du ska skriva, tänk främst på vad läsaren ska få ut av det.

Ett svar till “Så enkelt är det att göra en lyckad presentation”

  1. […] (Tack för tipset, Mattias Å.!) […]

Kommentera