Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Kicka igång veckan med blöjreklam och Judit & Judit

I veckan som gick ordnade Sveriges Kommunikationsbyråer och Stendahls frukost för 150 kreatörer i Göteborg. Det var rejält fullsatt på Bliss när Jonas Enghage, Forsman & Bodenfors; och senare Josephine Wallin och Niclas Carlsson, Lowe Brindfors; intog scenen och berättade om kampanjer som åstadkommit förändring på riktigt. Nu finns hela filmen att se här. Enjoy!

Hållpunkter i filmen
00.00  Välkomna – Peter Ohlsson, Stendahls
01.45  Inledning – Jessica Bjurström, Komm
04.05  Film – Guldägget 2061
16.55  Jonas Enghage, Forsman & Bodenfors
46.15  Josephine Wallin & Niclas Carlsson, Lowe Brindfors



Ett svar till “Kicka igång veckan med blöjreklam och Judit & Judit”

  1. För tydlighetens skull:

    Kreatörer på de jobb som presenteras av Niclas Carlsson och Josephine Wallin:

    Com Hem Youtube hits:
    AD: Tommy Carlsson
    Copy: Christian Karlsson, Nicklas Karlsson
    Webdirector: Thomas Larsson, Philip Åstmar

    Com Hem Tv-serievinjetter:
    AD: Tommy Carlsson
    Copy: Christian Karlsson, Nicklas Karlsson
    Webdirector: Thomas Larsson, Philip Åstmar

    Com Hem Omg Cat:
    AD: Axel Isberg, Lotta Ågerup
    Copy: Hedvig Bruckner, Niclas Carlsson
    Webdirector: Philip Åstmar

    ICAs arbetsgrupp har de senaste tre åren, förutom Niclas Carlsson, bestått av Nima Stillerud, Jonas Yrlid, Thomas Larsson, Axel Isberg och Philip Åstmar mfl.

    Frank Hollingworth, Creative Director King

Kommentera