Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Rädda världen med dina stavfel

Miss tag

Vad är ett stavfel värt egentligen? Förmodligen mindre än ingenting. Tills nu. Lisa Zeitlhuber och Katharina Schmitt, copywriter och art director på Miami Ad School i Brooklyn, har kommit på ett sätt att omvandla stavfel till pengar som gör nytta för alla de som verkligen inte vet hur orden stavas. Och jag gillar idén. Men det är också just var den är: en idé. Om den går att genomföra och kan lyfta, det är en helt annan femma. Men kolla:

Vad tycker du?



Ett svar till “Rädda världen med dina stavfel”

  1. Maria skriver:

    Håller med om att idén är god, men den känns väldigt mycket som en skrivbordsprodukt. Själv skulle jag bli tokig om det ploppade upp en grej om att jag skulle skänka pengar varje gång jag missat en tangent, för jag gör det väldigt ofta (vilket inte har något att göra med att jag inte kan stava).

Kommentera