Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

BMW och Cundari skriver världens längsta banner

”All good writing is swimming under water and holding your breath.”
– F. Scott Fitzgerald

Pyttesmå banners på webben är knappast den hage där skrivsugna copywriters går på grönbete. Inte förrän nu.  När BMW lanserade sin X3 – ”bilen som tar dig överallt” – valde reklambyrån Cundari att ta med läsaren på en lång resa. Vi snackar 5 500 ord och 18 001 pixlar på hög. Upplev den här, eller läs här:

Tipstack till Niklas Arvidsson, förresten.

BMW-banner-ad

Läste du hela? Eller skrollade du till slutet?



Ett svar till “BMW och Cundari skriver världens längsta banner”

  1. Hans A/Dedicate skriver:

    Märkligt. Jag retar mig ofta på reklam som fångar uppmärksamheten på tusen påhittiga sätt och sen vägrar göra något vettigt med den. Som att försöka kommunicera. Eller sälja, rentav.
    Oftast handlar det om ordlösa bildlösningar. Fast den här gör liksom samma sak, bara tvärtom. Massor av ord fångar uppmärksamheten, men det står liksom lik förbannat inte direkt nåt.

    Having said that, fruktansvärt välskrivet. Och underhållande. I alla fall om man är copywriter själv.

Kommentera