Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Någonting som jag har lärt mig:

Listen

Det finns fantasiljoner sådana här inspirationscitat. Många är platta och intetsägande. Käcka klichéer. Men den här gillar jag verkligen. Den ger ett råd som jag det senaste året har förstått och börjat leva efter på allvar. Jag har brytt mig allt mindre om vad jag borde göra, välja, vilja – och istället lyssnat till hjärtat, magen och mina känslor. De är smarta, och de ljuger aldrig. Du kan försöka ignorera dem, vifta bort dem, döva dem. Men de kommer alltid tillbaka med full kraft, och får dig (förhoppningsvis) att förr eller senare välja det du borde valt från första början.

workisnotajob, en designstudio i New York, har gjort den här affischen. De har gjort många andra också. Den här är knappast den snyggaste, men definitivt än en av de mest kärnfulla.



2 svar till “Någonting som jag har lärt mig:”

  1. Jakob Börjeson skriver:

    Jag kan inte annat än att hålla med dig. Tillsammans med viljan att nå framåt går det mitt i prick.

    Däremot tycker jag att citatet är betydligt mörkare än vad illustrationen gör gällande. Känslorna går mer åt ”Vad ska du bli” med Ebba Grön..

  2. Sanna skriver:

    ”definitivt än av de mest kärnfulla” Vad skönt att se att även en Copy-Gud kan skriva fel! :)

Kommentera