Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Människor // Johan Börjesson

Johan Börjesson

Det här är Johan Börjesson, 29. Vi har känt varandra i typ fyra år. Vi började nästan samtidigt på Valentin & Byhr, och insåg ganska snart att vi båda gillade att prata reklam tills käften gick ur led. Och att ingen av oss hade svårt att någon eftermiddag då och då slita sig från kontoret för en trottoarkaffe i solen (till receptionen sa vi alltid att vi skulle på ett superviktigt kundmöte, och den ursäkten godtog de varje gång).

Johan har alltid en (minst) idé med sig, någonting han har gått och tänkt på, och gärna vill bolla. Han har också kommit att spela en betydande roll för den här bloggen. Förutom att vara bollplank till en del inlägg har han roddat med utseendet, flyttat alla inlägg och kommentarer till .se-domänen – och ordnat med en massa smarta finesser.

För ett drygt år sedan sa Johan upp sig från byrån och flyttade till Stockholm. Kärleken lockade honom – som tur är – snart tillbaka till Göteborg (alla kan göra misstag). Idag är han account manager på digitala byrån Supernormal, och delägare i Glory Days Media, som gör event- och kundmagasin. Dessutom har han ett imponerande skägg.

Twitter @johanborjesson


Andra Människor
Beata Jungselius
Jesper Larsson (kommer 17 augusti)

Ett svar till “Människor // Johan Börjesson”

  1. Amanda Karlsson skriver:

    Ser ut som en hårding.

Kommentera