Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Musikaliska och A Perfect World lockar med kastrattoner

Musikaliska
På Nybrokajen 11 ligger Stockholms äldsta konserthus. På samma adress hittar du snart stadens yngsta konserthus. Med det nya namnet Musikaliska kommer huset till hösten att bli ”en arena för det fria musiklivet och en mötesplats för allmänhet och musiker. Ett lättillgängligt hus för alla åldrar och smaker, utrustat med modern teknik och ett generöst restaurangkoncept.”

Reklambyrån A Perfect World har fått uppdraget att paketera och marknadsföra Stockholms nya konserthus. Först logotyp, färger och typsnitt. Sedan reklamen i form av annonser, utomhustavlor och webblösningar. Och det ser verkligen lovande ut. Att klämma in orkestern på ett minimalt utrymme är uppseendeväckande, men känns inte jättenytt (nej, jag anklagar ingen för plagiat). Men den här annonsen för Farinelli – en föreställning om kastratsångaren med samma namn – oj, oj, oj så bra. Det går riktigt att se hur ont det gör när kulorna faller till marken. Och jag skulle bli förvånad om den här annonsen inte är med bland de nominerade i Guldägget nästa år.
Farinelli_Musikaliska

Vad tycker du?

Ett svar till “Musikaliska och A Perfect World lockar med kastrattoner”

  1. Maria Linn skriver:

    Kunde inte hålla med mer!

Kommentera