Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

GöteborgsVarvet uppmuntrar till träning och beslut i tid

Jag har börjat jobba med en spännande uppdragsgivare: GöteborgsVarvet. Det är världens största löpartävling med över 75 000 löpare varje år, och ett starkt och omtyckt varumärke. Trots storleken är vi är en liten kreativ grupp – en copywriter (det är jag), en art director (det är Anders Jacobsson) och en marknadschef/projektledare (det är Mattias Grahn) – som arbetar med att marknadsföra loppet (eller loppen; det finns Mellan, Lilla, Mini, Stav och Special också). Redan nu har 25 000 anmält sig till halvmaran den 12 maj nästa år. Det är betydligt fler än vid den här tiden förra året, och om det fortsätter i samma takt kommer det var stopp för anmälningar redan i början på oktober.

I lördags kväll (27 augusti) sprang 14 000 kämpar Midnattsloppet i Göteborg. När de dagen efter öppnade GT/Expressen fick de se den här annonsen:

Annons GöteborgsVarvet

Copyn
Rubrik: Var du ute och sprang i natt?
Grattis – fortsätt med det så är du i toppform till GöteborgsVarvet nästa år. Anmäl dig på www.goteborgsvarvet.com redan idag om du vill ha en garanterad* plats på startlinjen. På köpet får du en anledning att fortsätta träna. Vi ses i maj!

* Ytterligare en anledning att anmäla sig nu är det låga priset: 495 kronor. Den 1 oktober höjer vi anmälningsavgiften till 695 kronor (om det fortfarande finns platser kvar då). Så snart 59 000 löpare har anmält sig sätter vi stopp.

Vad tycker du? Och ska du springa Varvet nästa år?

Kommentera