Två dagar kvar att göra bort dig

Det här inlägget handlar om att du bara har torsdag och fredag på dig att med en r-i-k-t-i-g-t usel annons ta hem segern i tävlingen Sveriges sämsta annons. Allt du behöver veta hittar du på www.saljdetmedord.se.

Sveriges sämsta

För att förstå vad som är bra reklam måste vi nog förstå vad som är dålig reklam. Och i en bransch med noll utrymme för misslyckanden kan det vara skönt att göra ett riktigt magplask – och få applåder för det.

Det är tanken bakom reklamtävlingen Sveriges sämsta annons, som har pågått under september månad. Alla Sveriges reklambyråer, reklamskolor, frilansare och marknadsavdelningar har fått i uppdrag att göra en så dålig annons som möjligt för boken Sälj det med ord! – konsten att skriva reklam. Och responsen är varit fantastisk; vi har redan fått in över 40 annonser. Alla är riktigt dåliga. En del är till och med så dåliga att de (nästan) blir bra. Det kommer bli ett tufft jobb att utse den ”vinnare”, som presenteras i samband med bokens releasefest i Stockholm torsdagen den 20 oktober.

I Facebook-gruppen Sveriges sämsta annons hittar du alla de annonser som har kommit in – fler publiceras mest hela tiden.

Och som sagt: imorgon fredag är sista dagen att skicka in bidrag till tävlingen. Så visa nu att du är sämst när det verkligen gäller. Allt du behöver veta hittar du på www.saljdetmedord.se.

Ett svar till “Två dagar kvar att göra bort dig”

  1. R skriver:

    Av de bidrag som kommit in verkar de flesta utgå från att en usel annons är lika med en ful annons. Jag tycker dock att det är värre när en sk kreativ, iögonfallande eller en annons ”som sticker ut” men inte kommunicerar det den ska, anses bättre.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *