Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu har boken en kampanjsajt

Sälj det med ord!

På sajten – som Supernormal är pappa till – kan du läsa mer om boken, författarna, formgivaren och förlaget. Dessutom får du ett smakprov ur boken, hela innehållsförteckningen och alla ställen där du kan köpa boken (eller åtminstone bevaka den fram till den officiella lanseringen den 20 oktober). Som reklambyrå, marknads- och säljavdelning eller utbildning kan du köpa boken till ett förmånligt paketpris – eller boka föreläsningen Sälj det med ord! (då ingår boken till samtliga deltagare).

www.saljdetmedord.se

Är du nyfiken på vad som händer när du skriver in koden? Köp boken, så får du koden och slipper vara nyfiken.



5 svar till “Nu har boken en kampanjsajt”

  1. Karl Frisk skriver:

    Skulle bara vilja säga att din blogg tappat allt som var bra med den på grund av hårdsäljandet av din bok. Nu är det ju helt ointressant att gå in på bloggen som förr titt som tätt kom med intressanta och roliga inspel om kommunikation. Nu är det bara trist sälj på ett sätt som du själv säger dig inte stå bakom då det inte ger något alls till oss som brukar läsa bloggen. Hälsningar från en besviken läsare.

  2. Mattias skriver:

    Hej Karl. Tack för din uppriktiga kommentar. Jag gillar folk som är ärliga på det sättet som du är. Trist att du känner ”att bloggen har tappat allt som var bra med den”. Jag håller inte med dig, men jag förstår vad du menar. Den senaste tiden har bloggen handlat mycket om boken, det stämmer. Anledningen är enkel: jag skriver om sådant som intresserar mig, och det som uppfyller mina tankar. Just nu tänker jag mycket på boken, och därför skriver jag om den. För mycket, tycker du, och det respekterar jag. Men jag vet också att många läsare är intresserade – och boken har en relevant koppling till bloggen. Jag tar till mig av din kritik, och hoppas att du snart ska hitta innehåll på bloggen som är de där intressanta och roliga inspelen om kommunikation som du är van vid.

  3. Eric Lindesvärd skriver:

    Jag måste bara få flika in att bloggar och människor måste få utvecklas i önskade riktningar. Jag tror inte att den debatt som kanske i högre utsträckning förekom på PCM tidigare enbart beror på entreprenören själv. Det beror lika mycket på oss andra.

  4. anonym skriver:

    Vad fin kampanjsajten var. Otroligt tilltalande, faktiskt! Kul. Boken verkar också fin.

    Men jag kan hålla med litegrann om att bloggen var roligare att läsa tidigare, samtidigt som jag har fortsatt gå in ändå i väntan på att boksnacket och annonsera-på-den-här-sidan-om-du-letar-copy-snacket ska lägga sig. Det tror/hoppas jag det gör så småningom och därför är det värt att fortsätta gå in här. :) dessutom förstår jag att det är en stor grej att s.a.s bli med bok.

  5. anonym skriver:

    eric lindesvärd: är inte en bidragande anledning att kommentarerna numera måste godkännas innan de publiceras…? blir ksk inte en lika snabb debatt då och folk kanske i högre utsträckning tappar suget att kommentera.

Kommentera