Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu kan du se PressPausePlay (eller se den igen)

PressPausePlay

Den svenskproducerade dokumentären PressPausePlay hade premiär på SXSW 2011, i Göteborg några veckor senare (tack ADA!) och på SVT under sommaren. Nu finns den på webben också, och du kan välja att se den precis närsomhelst. Den är 80 minuter, och är en alldeles perfekt film för varenda reklambyrå eller reklamskola att kolla på.

IMDB har filmen 7,1 i betyg – och handlingen är ungefär såhär:

The digital revolution of the last decade has unleashed creativity and talent of people in an unprecedented way, unleashing unlimited creative opportunities. But does democratized culture mean better art, film, music and literature or is true talent instead flooded and drowned in the vast digital ocean of mass culture? Is it cultural democracy or mediocrity? This is the question addressed by PressPausePlay, a documentary film containing interviews with some of the world’s most influential creators of the digital era.

Se filmen.

Tipstack till Sarah Larsson Bernhardt.

Ett svar till “Nu kan du se PressPausePlay (eller se den igen)”

  1. Marcus Nygren skriver:

    Toppen! Är det förresten någon som lyckats få ”interaktiva filmen” att fungera, som finns att ladda hem på deras webbsida? Är sugen på de förlängda intervjuerna, men lyckas inte komma längre än menyn (välja 480p eller 720p).

Kommentera