Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

The Copy Book – nu uppdaterad

The Copy Book

”Jag har en bok hemma, Mattias, som du bara måste läsa”, sa han. ”Okej”, sa jag, och nästa dag kånkade han den stora boken till byrån, och lade den med stor försiktighet på mitt skrivbord. The Copy Book, stod det i snirklig stil, och jag fattade att betoningen skulle ligga på the. The Copy Book. Jag läste den – och ville behålla den.

Boken innehåller det bästa från världens 32 främsta reklamskribenter, bland dem Neil French, Dan Wieden, David Abbott och Steve Hayden. Sedan första upplagan 1995 har den tryckts om och om igen. Och nu kommer boken uppdaterad och utökad. Rick Banks / Face 37 står för formgivningen. Och eftersom Johan Mark (såklart) så småningom önskade få tillbaka sin bok får jag nu se till att köpa den. Den nya kostar 315 kronor hos Bokus. Hos förlaget Taschen kan du kolla i boken.

***

Läs också
Boktips för en blivande copywriter (och för oss andra)

Ett svar till “The Copy Book – nu uppdaterad”

  1. ollenordell skriver:

    Bokfan är slut på Bokus. /O

Kommentera