Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

48 timmar kan förändra allt – anmälan öppen nu.

48h

48h är Sveriges största reklamtävling för och av studenter, och avgörs i Stockholm 22-24 mars. Det är en jättechans för blivande reklammakare från hela landet att mötas och knyta kontakter med varandra såväl som med branschen. Under två intensiva och roliga dygn har du möjlighet att visa vad du går för. I varje team finns en copywriter, art director och strateg. Vinnarteamet får sin annons publicerad på sidan 3 i DN, GP och Sydsvenskan. Dessutom vinner de 18 000 kronor – och får visa mapp på några av landets största reklambyråer. Och nu är anmälan öppen.

Läs mer och anmäl dig på www.48h.se.

***

För dig som hunnit gå ut skolan och jobbat på reklambyrå i mindre än tre år finns tävlingen Best Yet. Den är i Stockholm – på Tvålpalatset närmare bestämt – den 13 mars. De två vinnande teamen får representera Sverige i den europeiska finalen i Oslo. Läs mer och anmäl dig på www.bestyet.se.

***

Och när vi ändå snackar tävlingar: skriv in de viktigaste Guldägget-dagarna med bläck i kalendern. Deadline för Guldskrift och Kycklingstipendiet (schysst kampanjsajt!) är nu på fredag, den 17 februari. Den 27–29 mars får du veta vilka bidrag som är nominerade. Och den 17 april är det stor gala med prisutdelning, middag och underhållning på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Kommentera