Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Bonniers Konsthall halverar priset om du är en(sam)

På tisdag är det Alla hjärtans dag. Du vet den där dagen – den enda på året – då det bara är män i blomsterbutikerna. Och du vet vilken blomma som de köper. Lite romantiskt, visst, men mest pliktskyldigt. Och på restaurangerna: tvåbord efter tvåbord. Det är en dag för de som är två. Men inte för alla. Inte för Bonniers Konsthall. Med det insiktsfulla konceptet Inte för alla fortsätter deras reklambyrå DDB Stockholm att skapa reklam som exkluderar. På tisdag rullar man ut halva-priset-mattan för den som är en. Den här annonsen kommer att finnas i DN Stockholm:

Bonniers Konsthall

Copyn
Rubrik: Alla hjärtans dag är inte för alla.
Gå ensam på Bonniers Konsthall för halva priset. Gäller 14:e februari. För en person, inte för två. Välkommen. Bonniers Konsthall – Inte för alla. Torsgatan 19, Stockholm. www.bonnierskonsthall.se

Arbetsgruppen
Reklambyrå: DDB Stockholm
Copywriter: Daniel Vaccino
Art director: Lisa Karlsson
Senior designer: Daniel Löfvenborg
Projektledare: Sandra Bergman
Produktionsledare: Charlotte Zetterström
Creative directors: Magnus Jakobsson, Fredrik Simonsson

Vad tycker du?

Kommentera