Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

"En bra idé är som en borttappad nyckel"

Niclas Carlsson – Sälj det med ord

Misströsta inte. En bra idé är som en borttappad nyckel. Den finns någonstans, det gäller bara att hitta den. Den kan mycket väl ligga på det sista stället du letar, men den finns. Så kämpa på. Det är likadant med karriären: om inte första jobbet är kul, så kanske nästa är det. Och om första uppdraget inte är utmanande, så kanske nästa är det. Det finns ingen spikrak väg genom den här branschen, det handlar om att ta sig fram och hitta sin roll.

Niclas Carlsson, creative director på Lowe Brindfors‚ i boken Sälj det med ord – konsten att skriva reklam



Ett svar till “"En bra idé är som en borttappad nyckel"”

  1. […] läser ett citat från ett utdrag ur Sälj det med ord av Niclas Karlsson, creative director på Lowe Brindfors: Misströsta inte. En bra idé är som […]

Kommentera