Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Bloggen blir månadsbrev – slutet på resan, början på en ny

Ibland kan ett litet steg bakåt vara precis det som behövs för att föra utvecklingen framåt.
Carin Fredlund, journalist och varumärkesanalytiker, hyllar det analoga Please copy me-initiativet.

Nya symbolen för Please copy me. Formgivare: Dahlbäck/Söderberg.

Nu på fredag – den 31 augusti – blir det att säga hej då till den här bloggen. Men inte till Please copy me.

Det som är slutet på en resa, är början på en ny; tillsammans med formgivare, tryckeri, pappersleverantör och korrekturläsare skapar jag ett analogt månadsbrev om reklam, skrivande och kreativitet. Den lilla tidningen blir i A3-format och med dubbelsidigt svartvitt tryck. Det blir intervjuer, tips, kunskap, tyckande och inspiration. Det första numret utkommer den 25 september, och landar i brevlådan hos alla som prenumererar för 129 kronor för tre nummer (redan nu har många gjort det kloka valet).

Fyll i formuläret om du vill följa med på den fortsätta resan. Det vore skoj.

PS. Facebook-gruppen Jag läser Please copy me (med över 3 500 medlemmar) och mitt Twitter-konto @pleasecopyme (med 5 000 följare) kommer fortsätta att vara platser för snack om reklam, kreativitet och skrivande. Där kan vi tillsammans diskutera, kommentera och påverka innehållet i månadsbreven.



Kommentera