Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Den här bloggen är ingen blogg. Den är ett analogt månadsbrev.

Please copy me är ett analogt månadsbrev om reklam, skrivande och kreativitet. Det första numret* utkommer den 25 september, och landar i brevlådan hos alla som väljer att prenumerera på tre nummer för 129 kronor. Klicka här om du vill prenumerera (tar max en minut, och du betalar senare). 

Please copy me var en blogg om reklam, skrivande och kreativitet. Den fanns i sex år (2006-2012), och det hann att bli över 1300 inlägg. Alla finns kvar, som ett reklamarkiv i storformat, men för att gör det lite enklare kan du välja bland reklamfilmer, boktips, intervjuer och bloggens tio bästa. Känn dig som hemma.

Och du… Facebook-gruppen Jag läser Please copy me (med 3500 medlemmar) och Twitter-kontot @pleasecopyme kommer givetvis att finnas kvar, för att vi också på webben tillsammans ska kunna diskutera, kommentera och tipsa om allt som handlar om reklam och skrivande.

* Det första numret, ja. Här är ett urval ur innehållet:
Tove Eriksen Hillblom (bilden) om ånger och skrivlycka / Kristoffer Triumf om sitt nya värv / Hen – hur blev det så fel? / Han är reklamkungen / Zlatan-svaret / Världens bästa annons – i Sverige / Ampersand

Självklart vill jag prenumerera.



Ett svar till “Den här bloggen är ingen blogg. Den är ett analogt månadsbrev.”

  1. Andreas skriver:

    Tråkigt att bloggen inte finns kvar! :(

Kommentera