Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Här är vinnarna

Illustration: Mattias Lundin

Under sommaren har du som har (läst) boken Sälj det med ord! – konsten att skriva reklam haft öppet mål att säga precis vad du tycker om den. Många har tagit chansen; över 120 personer för att vara rätt så exakt. Som tack för svaren har de varit med i utlottningen av åtråvärda priser. Nu är det tid att avslöja vilka tre lyckliga som vann:

Förstapris > En Arholma-regnrock från Stutterheim Raincoats.
Vinnare: Jens Clausen, copywriter, STS Språkresor

Andrapris > En helårsprenumeration (6 nummer) på Språktidningen.
Vinnare: Tommie Jinnevång, copywriter, Medieskolan

Tredjepris > Nya boken Fame to claim, skriven av Per Öhlin.
Vinnare: Emelie Lenning, copywriter, Berghs School of Communication

***

Grattis till Jens, Tommie och Emilie!
Och tack till alla som valde att delta i undersökningen och utlottningen. Det kommer fler chanser. Det gör det alltid.

***

Och undersökningen så. Är du nyfiken på vad folk tyckte om boken? Läs här.



Kommentera