Länkar om copywriting och skrivande (vecka 16/2020)

Prioritera det viktiga

Jag jobbar max 35 timmar i veckan. Så har det varit ett tag, och så är det just nu.

För 10-12 år sedan jobbade jag sällan mindre än 50-60 timmar. Eller … det var åtminstone så många timmar som jag hängde runt på stora reklambyrån där jag jobbade. Jag upplever utan tvekan att jag får mycket mer gjort nu än då, på kortare tid. Jag är till och med betydligt mindre pressad, känner en större lycka, och har mer lust till det jag gör.

Hur är det möjligt? Jag vet. Jag har tagit kommandot över min tid, och vad jag väljer att prioritera. Jag schemalägger varje arbetsdag, i 30-minuters-block, och använder pomodoro-tekniken (jobba 25 minuter, pausa 5, jobba 25 …) för alla uppgifter som kräver “deep work”, som att skriva. Jag tackar nej till mycket, och tackar ja till det som gör skillnad, som jag har valt att prioritera.

Nu vet du det.

Men vilka som är veckans 3 länkar om copywriting och content, det vet du först nu:

💪 8 Transformative Edits to Strengthen Weak Content Writing

📘 “A one-page summary” av boken Copywriting Secrets av Jim Edwards (2019)

👌 The most important truth in advertising I learned from Prof Mark Fenske: “What is the truest thing you can say about your product or brand?“

***

 

Läs gärna också

🤜🏽 Länkar om copywriting och skrivande (vecka 10/2020)

🤜🏽 Länkar om copywriting och skrivande (vecka 11/2020)

🤜🏽 Länkar om copywriting och skrivande (vecka 13/2020)

🤜🏽 Länkar om copywriting och skrivande (vecka 14/2020)

🤜🏽 Länkar om copywriting och skrivande (vecka 15/2020)



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *