För dig som vill bli copywriter (eller vill bli en bättre copywriter) är det guld värt att läsa många böcker. Få är ointressanta om du vill lyckas i det här jobbet. Men om du – vilket jag rekommenderar – vill börja med att läsa om reklam, skrivande, kreativitet, ledarskap och psykologi, då har du en användbar lista här:

Copywriting

Skrivande

Reklam

Reklamhistoria

Storytelling
  • Fame to claim (Per Robert Öhlin, 2012)
  • Storytelling befolkar varumärket (Matts Heijbel, 2010)

Kreativitet

Försäljning
  • Bästsäljaren (Erik Ullsten)

Ledarskap

  • Tribes (Seth Godin, 2008)
  • Ona fyr (Ingebrigt Steen Jensen, 2003)

Psykologi

  • När du gör som jag vill : en bok om påverkan (Henrik Fexeus, 2009)
  • Konsten att läsa tankar : hur du förstår och påverkar andra utan att de märker något (Henrik Fexeus, 2009)