Här berättar Tove, Bo, Johan, Per, Maja och Hanna vad de tycker om boken Sälj det med ord. Vad andra läsare tycker kan du läsa här (nio av tio ger den skyhögt betyg). Och om du vill köpa den har Bokus bästa priset.

Sälj det med ord! är en välskriven och uppmuntrande guide till alla som funderar på att ge sig in i reklambranschen. Boken täcker in alla delar av jobbet, inte bara själva skrivandet. Den är nyttig läsning för uppdragsgivare också. Och plus för fina illustrationerna, som gjorde helhetsupplevelsen ännu trevligare.
Tove Eriksen Hillbom, copywriter på DDB Stockholm och Guldskrift-vinnare 2012

***

Varning för denna bok, man blir fast i soffan och läsandet, svårt att lägga den ifrån sig, dessutom lär man sig en massa viktiga saker om reklam och hur man skriver.
Bo Bergström, art director och författare

***

Sälj det med ord gör verkligen skäl för sin undertitel. Det här det närmaste en copywriterbibel man kommer på svenska. Jag önskar att jag hade haft den när jag gick på reklamskola!
Johan Olivero, copywriter, Forsman & Bodenfors

***

Jag har sökt efter reklamens heliga graal i snart trettio år. Inte en morgon har passerat utan att jag ställt mig Den Stora Frågan: vad får folk att lyssna, känna och förändras?

Frågor är ett barnsligt sätt att utmana sig själv. De startar en ödmjuk förändringsprocess. Men det kräver mod att vara naiv och frågvis. Vågar du inte ställa frågorna själv är det bra att läsa en bok som gör det åt dig.

Exakt i detta nu händer något. En skitjobbig tanke slår rot.
Tänk om jag hade läst Mattias och Christers bok när jag var lika ung som du?
Hur många år hade jag sparat? Hur jävla mycket bättre hade jag inte varit då?
Per Robert Öhlin, varumärkesutvecklare, kreatör och författare till Fame to claim

***

Sälj det med ord är en bok för alla som gillar ord – oavsett bransch. I vår tid, där allt fler skriver, behövs den mer än någonsin. Köp den, läs den, skriv!
Maja Siösteen, guldäggsgeneral, Sveriges Kommunikationsbyråer

***

Jag är imponerad av både substans och förpackning. Sälj det med ord är väl genomarbetad och matnyttig för alla i vår bransch (och kanske även utanför).
Hanna Björk, copywriter, Åkestam Holst