Sagt om boken

Är den här boken värd att läsa? Som alltid är det bäst att fråga de som har läst den.

”Jag blev sittande med \’Sälj det med ord\’ på biblioteket i många timmar, och bara läste. Det händer i mitt fall ALDRIG med kurslitteraturen. Jag läste mer än halva boken på en gång, och jag älskar den verkligen. Har redan gjort tre sidor anteckningar – och fått massa inspiration till de texter vi ska skriva i kursen. Tack!” – Marta Sieczko, MKV-student, Högskolan i Jönköping

I en undersökning bland Sälj det med ord-läsarna sommaren 2012 gav 9 av 10 boken helhetsbetyget 7 eller högre (!) på en skala 1 till 10. Bokens språknivå, relevans och formgivning fick mycket beröm. Här är ett urval av läsarnas omdömen: + Jag fastnade direkt för äktheten som boken förmedlar. Som läsare slungas jag rakt in i yrket och blir inspirerar av människor från samma bransch som kommit lite längre än jag själv. En väldigt snitsigt skriven bok som genererar ett litet leende vid varje sidbyte. + Intervjuerna är så enormt jävla inspirerande. + Den är lättläst. Man märker att det är copywriters som har skrivit för ni har förmågan att förenkla och förtydliga och endast ta med det viktiga. + Det bästa med boken är att den är rolig att läsa. Jag tror att det är formgivningen och dynamiken i blandningen av längre och kortare texter och skojiga bilder som gör det. Jag läser den i utbildningssyfte, men det känns inte som att jag pluggar. + Att den på ett avväpnande sätt visar på hur svårt och enkelt textförfattande kan vara. + Den går på djupet och ger tid åt en språklig reflektion – ett uppslagsverk med inspiration. + Den är hands on. Och det är ett bra flyt i språket, man fattar med en gång.

”Sälj det med ord gör verkligen skäl för sin undertitel. Det här det närmaste en copywriterbibel man kommer på svenska. Jag önskar att jag hade haft den när jag gick på reklamskola!” – Johan Olivero, copywriter, Forsman & Bodenfors

”Jag har sökt efter reklamens heliga graal i snart trettio år. Inte en morgon har passerat utan att jag ställt mig Den Stora Frågan: vad får folk att lyssna, känna och förändras? Frågor är ett barnsligt sätt att utmana sig själv. De startar en ödmjuk förändringsprocess. Men det kräver mod att vara naiv och frågvis. Vågar du inte ställa frågorna själv är det bra att läsa en bok som gör det åt dig. Exakt i detta nu händer något. En skitjobbig tanke slår rot. \’Tänk om jag hade läst Mattias och Christers bok när jag var lika ung som du? Hur många år hade jag sparat? Hur jävla mycket bättre hade jag inte varit då?\’” – Per Robert Öhlin, varumärkesutvecklare, kreatör och författare till Fuck logic och Fame to claim

”Sälj det med ord! är en välskriven och uppmuntrande guide till alla som funderar på att ge sig in i reklambranschen. Boken täcker in alla delar av jobbet, inte bara själva skrivandet. Den är nyttig läsning för uppdragsgivare också. Och plus för fina illustrationerna, som gjorde helhetsupplevelsen ännu trevligare.” – Tove Eriksen Hillbom, copywriter på DDB Stockholm och Guldskrift-vinnare 2012

”Sälj det med ord är en bok för alla som gillar ord – oavsett bransch. I vår tid, där allt fler skriver, behövs den mer än någonsin. Köp den, läs den, skriv!” – Maja Siösteen, guldäggsgeneral, Sveriges Kommunikationsbyråer

”Varning för denna bok, man blir fast i soffan och läsandet, svårt att lägga den ifrån sig, dessutom lär man sig en massa viktiga saker om reklam och hur man skriver.” – Bo Bergström, art director och författare

”Jag är imponerad av både substans och förpackning. Sälj det med ord är väl genomarbetad och matnyttig för alla i vår bransch (och kanske även utanför).” – Hanna Björk, copywriter, Åkestam Holst

”Sälj det med ord är en utmärkt sammanfattning av en copywriters viktigaste verktyg. Dessutom är den oerhört inspirerande, en bok att återkomma till och hämta kraft ur. Men framför allt har den nått fler än copywriters; hos oss har den lästs av ADs, projektledare och digitala designers. Det är stort!” – Henrik Josefson, copywriter, Strateg

Ja, jag vill köpa boken "Sälj det med ord".

Boken kostar 320 kronor (inklusive frakt och moms och allt). Med boken får du en faktura. Beställningar är endast möjliga inom Sverige. Bor du utanför Sverige? Då rekommenderar vi att du köper boken hos Bokus.
  • Genom att trycka på Skicka godkänner du köpet. Med din beställning får du en faktura, som du har 30 dagar på dig att betala. Tack!