
Den legendariske copywritern Lars Falk ger ut en ny bok om skriftlig retorik. Den heter Lovtal. Tidigare har Falk skrivit Copy. (Atlantis, 1983) och Skrivbok (Atlantis, 1997). I den nya boken berättar Lars Falk "insiktsfullt och underhållande om hur man skriver läsvänligt". Dessutom går alla intäkterna till tsunami-drabbade familjer i Sri Lanka. Lovtal är tryckt i 1 000 exemplar och kostar 300 kronor. Du beställer boken genom göteborgsbyrån Takete.
När boken landat på hallmattan och jag andäktigt slukat boken ska ni få höra mitt utlåtande. I väntan på det: beställ ditt eget exemplar.
Börjat läsa den ännu? Hur verkar den?
Jag har fått och sporadiskt börjat läsa boken. Lars Falk skriver lätt och ledigt – och för en gång skull i jag-form – om grundstenarna för god copywriting. Det är gott om reflekterande och goda råd för den som vill bli – eller redan är – duktig reklamskribent. Alla har någonting att lära av den här boken.