Smittande bok om kreativitet
Använd ett enkelt språk för att undvika missförstånd. Det är enklare att jobba tillsammans om ni river ner den järnmur som språket kan skapa.
Det här är en bok om kreativitet. Om hur du får den där idén som hoppar glädjeskutt inom dig. Och om hur du förverkliga den. Stefan Engeseth använder ett enkelt språk för att förklara vad han menar med Detective marketing (2003). Det handlar om att konsten att vara kreativ tillsammans med andra, om att två hjärnor jobbar bättre än en. Och om vinsten i att arbeta nära sina kunder. Stefan Engeseth lyckas med konststycket att göra flosklerna till tydliga råd. Han gillar olikheter, hyllar enkelheten och upphöjer obalansen. Det märks. Och han bubblar av idéer. Det smittar.
Dra på dig en kreativ sjukdom. Köp Detective marketing (102 kronor hos Adlibris). Boken finns också översatt till svenska. Stefan Engeseth har dessutom skrivit boken One (2005).
Har du läst boken? Blev du smittad?