Är det här inte klokt?
I nästa vecka rullar Riksbyggen ut sin höstkampanj, där de berättar någonting som riskerar att göra dig ordentligt överraskad. Hör här: Riksbyggen är en medlems- och intresseorganisation som inte bara bygger, utan också förvaltar, egna och andras fastigheter. (Överraskad? Inte?) Hursomhelst vill man nu "skapa uppmärksamhet och nyfikenhet" kring denna undanskymda verksamhet. Reklambyrån Kasselring & Co använder annonser, utomhusreklam, webb och dr, för att nå bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och föreningar under ombildande.
Därför finns rubriken
"Rubrikens enda jobb är att stoppa läsaren och få henne att läsa nästa mening. Inget annat. Kan du göra det så har du lyckats." Det skriver copywritern Krister Maxe i boken 100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat. Med de orden i bakhuvudet läser vi två av annonsrubrikerna i Riksbyggens kommande kampanj.
Rubriken I
Blir du också lite förvånad när du får reda på att Riksbyggen inte bara förvaltar sina egna fastigheter?
Rubriken II
Blir du också lite överraskad när vi berättar att Riksbyggen arbetar med fastighetsförvaltning?
Kommer du att läsa nästa mening?
Läs mer
Resumé: Kasselrings första kampanj för Riksbyggen
Dagens Media: Här är Kasselrings första kampanj för Riksbyggen