Gemensam vårdnad värd applåder
All reklam, bra och dålig, har två föräldrar.
Ansvaret är delat.
– Steve Trygg, om samarbetet mellan reklambyrå och uppdragsgivare
Ibland går jag på toa när det är reklam. Ibland blir jag bara trött. Men i dag var det annorlunda. Jag bläddrade i Göteborgs-Posten, fastnade i en annons och blev glad. Och fattade direkt att detta är reklam som kräver en modig reklambyrå och en ännu lite modigare reklamköpare. Reklambyrån heter ANR. BBDO, och reklamköparen är nyöppnade Västra djursjukhuset. Det föräldraparet förtjänar en applåd. Alltför sällan skapas reklam som är såhär direkt, annorlunda och mitt i skrevet.
Copyn
Rubriken: Hej hund! Hälsa på din nya veterinär.
Copywriter: Håkan Larsson. Art director: Rosita Johnson
Vad tycker du: är detta värt en applåd?