Jag får inga julklappar i år

image240

Men jag är inte ledsen för det. För ett par år sedan bestämde vi oss för att skippa klappbytet, och istället ge pengarna till den som behöver dem bättre. Och alla i familjen är löjligt överens om det fantastiska i att slippa jaga klappar på stan. Tillsammans med göteborgsbyrån Sandsjö Action har Frälsningsarmén gjort en kampanjsajt för dig som har svårt att hitta meningsfulla julklappar till barnen, honom eller henne. Och för dig som letar efter alternativa paket.

Låt Frälsningsarméns julapparat ge dig de vassaste tipsen på
www.fralsningsarmen.se/julklappsapparaten
eller sms:a GRYTA50 till 72 950 för att ge en femtiolapp till Frälsningsarméns arbete med att hjälpa dem som har det svårt.

Arbetsgruppen
Art director: Håkan Sandsjö
Copywriter: Ola Sandell
Interaktiv producent: Martin Sandberg
Webbutveckling: Tobias Olsson
Illustrationer: Perssons pixlar

Läs mer
Göteborgs-Posten: Krister vill handla mindre
Please copy me: Årets copywriter heter Adam Wladis
Please copy me: Sveriges bästa copywriter finns i Göteborg

Jag tycker att den här kampanjen är både rolig och tankeväckande. Vad tycker du?