Jenny Åberg Hüttner är Årets copywriter

image327
image326Femkamp plus Gittan hjärta Micke genom fax visade sig vara en vinnande formel. Årets copywriter i Guldnyckeln 2007 heter Jenny Åberg Hüttner. Hon är copywriter och creative director på stockholmsbyrån Pool. Jenny vann för att ha "respektive en text som höjer sig över mängden" för uppdragsgivaren Gröna Lund i kampanjen "Upplev förvandlingen med firmafest"*. Please copy me säger grattis!

Juryns motivering
"Med hjälp av lika stilsäker som charmerande copy har personen i fråga lyft en riktigt bra kampanj till gyllene höjder. Det är sådant som gör att man utnämns till Årets copy."

Anita favorit bland läsarna
Bland de som kommenterade kampanjerna här på Please copy me var dock Anita Sjöman (Ogilvy One) den givna favoriten. I sorlet av positiva omdömen kunde vi uttyda "konkret och relevant", "genomjobbad", "genomtänkt" och "tummen upp för gediget hantverk och uthållighet".

Tack alla ni som röstade. Mia Berg belönas med boken Guldägg & beska droppar (eftertraktad memoarbok av Sören Blanking). Please copy me säger grattis!

* Faxkampanjen för Gröna Lund vann också guld i klassen DM-kampanj till företag.

Läs också
Please copy me: Vem är Årets copywriter?