Ikväll sparkar TV4 igång den fjärde säsongen av Lost. Gps-tillverkaren Garmin vill självklart slippa bli förknippade med den omåttligt populära dramaserien, och väljer därför att göra inte-reklam. Reklambyrån heter Valentin&Byhr.
Voice-over
Lost presenteras inte av Garmin gps-navigatorer, men av [sponsrade företag].
Visst är det här en strålande idé?
Fullständigt brilljant idé. I love it.
fyndigt.
Jag tror inte att så många hinner förstå vitsen. Men det är likväl en riktigt bra idé. Jag lyfter på hatten.
Det är en riktigt bra idé. Lite förväntad eftersom Hitta redan varit sponsor, men det gör ingenting. Att vända på situationen funkar minst lika bra. Bra jobbat.
Jättebra. Problemet är bara att ALMAP DDBO gjorde exakt samma idé i samband med första säsongen. Osis.
Olle Olleson (anonym): Det-där-är-redan-gjort är garanterat landets tristaste invändning (och alldeles för vanligt förekommande i den här branschen). Vaddå problemet? Och varför osis?
Rolig idé, men jag tror inte att den fungerar så jättebra i praktiken. Fick spola tillbaka för att höra vad de sa (såg Lost nu precis).
Kan någon förklara varför TV4 alltid har "den rösten".
Vet inte om jag fastnat i en kronisk "häxan-surtant-fas" men jag tycker den är pinsam och töntig.
Eller finns någon studie som visar "att röster i bla bla bla frekvensområdet drar till sig fler lyssnare"?
PS förlåt Mattias, lite off-topic DS
Håller med Daniel. Jag fick också spola tillbaks för att jag missade det. Det är kul idé men som sagt, många missar det nog. Kanske ändå skulle ha slängt in sin logotyp så folk fick blicken på det?
Kalasidé och går visst fram. Har en 13-åring som tyckte det var hysteriskt kul.
Det är en schysst idé.
Det var väldigt uppmärksammande enligt mig, SMART