David Droga: “Be more interested in inspiration than emulation”
I think empathy, I think restraint, I think an understanding of what’s really going on in the world. I think looking at what’s happening out there, and be more interested in inspiration than emulation. I think just understanding that what we do has great ramifications and creativity is not something that should exist for the sake of it. Creativity is something that can make a difference when it comes for the right reason.
– David Droga, creative chairman på Droga5, om vad som krävs för att bli en duktig kreatör [källa]
Se också
För-Obama-kampanjen The Great Schlep, där Sarah Silverman med glimten i ögat uppmanar unga amerikanska judar att pallra sig iväg till Florida och övertyga sina mor- och farföräldrar där att rösta på Barack Obama. David Droga är hjärnan bakom succékampanjen. Hittills har närmare 2 miljoner sett den här filmen på YouTube: (snart har du en av dem)
Läs också
Mine goes to eleven: Droga vs. Goodby
Veckans rester: Eurobest: David Droga
Dagens Media: "Vi hjälpte Obama att inte förlora"