Hur McDonald’s gör reklam för sin stora, smarriga hamburgare
Klicka för en ännu större hamburgare. Och logotyp. Och splash.
Ibland behövs inga ord. Bara en pyttenytteliten logotyp och en bamsegrotesk hamburgare. En sådan här lösning kräver en modig och kunnig uppdragsgivare (trots att vi har sett lösningen både en och tolv gånger tidigare). Det skulle inte förvåna mig om kunden vid presentationen undrat om logotypen möjligen kunde bli lite, lite mindre. Bravo!
Synd bara att själva hamburgaren är både sämre och betydligt mer småskalig på riktigt. Faktum är att den är liten på pappret (150 gram är inte någonting att skryta med) och ännu mindre när den landar på brickan. Illa.
Uppdragsgivare: McDonald’s. Produkt: Big Tasty. Reklambyrå: DDB Stockholm Creative director: Johan Holmström Art director: Ted Harry Mellström
Guldram eller papperskorg?
Läs också
Resumé: Månadens print och utomhus
***
En till på temat ”Den är så stor-så-att…”
I Colombia jobbar Burger King med reklambyrån Triptico Design. De tog fram den här annonsen för Triple Whopper.
Via AdOfDaMonth
***
Please copy me är nominerad i Yet Another Blog Award, som belönar Sveriges bästa blogg om reklam och marknadsföring? Din röst kan bli avgörande på daytona.se/yaba. Du kan rösta till och med den 11 februari, men varför vänta? Se till att tipsa kollegan, barnvakten och svärfar också. Tack för uppmärksamheten.