Plötsligt händer det: Båtmässan har öppnat
Efter spänd förväntan om när öppnade Båtmässan i lördags (31 januari). Kampanjen innefattar utomhusreklam, dagspress, radioreklam och webb. Stort för i år är 50-årsfirandet, tre världspremiärer, jubileumshall och fler tillbehör än någonsin. I rådande konjunktur lanserade vi tävlingen "Ät-en-tårta-vinn-en-båt", där den som hittar en nyckel i sin tårta har en chans på nio att vinna en båt värd över hundratusenlappen – detta för att väcka uppmärksamhet och locka "nja"-arna. När arbetsgruppen besökte Båtmässan häromdagen meddelade mässgeneralen Bengt Wallin att antalet besökare som väntat minskat något, men att utställarna var lyriska och gjorde goda affärer i hallarna.
Reklambyrå Valentin&Byhr Copywriter Mattias Åkerberg Art director Peter Holmberg Creative director Christer Byhr Operativ projektledare Renée Lundbäck
Vad tycker du?
***