Gyllene veckan är här! Ge mig tolv gissningar om hur den slutar.
Efter vinterkräksjukor, mörka timmar och gudvetallt är Gyllene veckan äntligen här. Guldägget lyfter fram Sveriges mest kreativa och bästa kommunikationslösningar och för svensk kommunikation framåt. Det är värt att fira. Med högintressanta seminarier, torsdagens Guldäggsgala och efterföljande fest, efterfester och – för den som orkar – fredagsbrunch. Vi ses där helt enkelt!
***
I tävlingen Pricka äggen här på Please copy me är ditt uppdrag att gissa vilka bidrag som jurygrupperna har valt att belöna med Guldägget. Nu är alla tolv kategorierna presenterade. Den som lyckas pricka flest gyllene ägg vinner Guldäggsboken och en helårsprenumeration på branschtidningen Dagens Media (totalt värde cirka 3 000 kronor).
Kategorier
Pricka äggen: Titanägget
Pricka äggen: Guldskrift
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam
Fullständiga tävlingsregler hittar du här. Lycka till!
***
Imorgon tisdag har du som jobbar med reklam i Göteborg möjlighet att träffa mer eller mindre likasinnande på Lokal. Kalla det branschträff om du vill. Men räkna inte med snittar, smygläsning eller chefredaktörer på bardisken. Räkna däremot med att träffa folk i branschen. Kom förbi en stund efter jobbet. Ta med dig någon du jobbar med också. Vi ses!