
Äntligen! 6/12 Interaktivt – Annonsering

Barometern / Playground Outdoor Equipment Stores / Åkestam Holst / Läs mer >>

Blocket Banner / Swedbank / Starring / Läs mer >>

Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>
Jazzathon / Stockholm Jazz och Bluesfestival / Garbergs Reklambyrå / Läs mer >>
***
Här är 6/12 Interaktivt – Övrig digital media

Peace on earth / Björn Borg / Farfar / Läs mer >>

Stefan the Swopper / Posten / Åkestam Holst / Läs mer >>

Telia – Our Song / Telia Sonera Sverige / Daddy / Läs mer >>
***
Här är 6/12 Interaktivt – Sajter
Bullrigastekontoret.nu / Telia Sonera Sverige / Daddy / Läs mer >>
Get out and play / Nokia / Farfar / Läs mer >>

Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>

Hej FRA / Fria Tidningen / Starring / Läs mer >>

In An ABSOLUT World / ABSOLUT VODKA / Great Works / Läs mer >>

Nationalencyklopedin / Nationalencyklopedin / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
Sveriges skönaste dialekt 2008 / Sveriges Radio / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
***
Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget? Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.
***
Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam
DDB.
Det kommer väl bara delas ut ett guldägg totalt i dom tre interaktiva kategorierna?
Har du det som krävs?
Stefan
Robert: Tack för upplysningen. Jag utgick från hur kategorierna presenterades på Guldäggets webbplats, men inser att det blir mest rätt(vist) att presentera hela kategorin. Jag har också ändrat Design-kategorin.
Peace on earth vinner!
Get out and play – Nokia (;
Är "inget guldägg" ett alternativ? Isf tar jag det.
Annars hoppas jag Blocket bannern vinner. Den är tamejfan genial i all sin enkelhet.
Sveriges skönaste dialekt 2008
Inget guldägg är inget alternativ. Dom tänker på det som SM i reklam. Dvs någon vinner.
Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm
peace on earth.
Björn Borg – peace on earth. Tycker att många är bra. Men Björn Borg sticker ut och gör något oförutsägbart.
Absolut Absolut Design. Mest kreativ av alla, fast tycker jag att Stefan the Swopper är lycklig lokal adaptation.
Jag röstar på: Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm
Peace on earth.
Blir det inte lite knasigt i den här kategorin, tycker du? Att jämföra en banner med en hel sajt känns som att jämföra päron och ostron. Likadant i designkategorin, tycker jag.
Försvarsmakten borde få ett ägg.
Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm
Peace on earth
Posten
Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm
Har du det som krävs? Försvarsmakten, Acne Digital
(visst ska det vara Acne Digital?).
Sveriges skönaste dialekt 2008.
Försvarsmakten, har du det som krävs?
Jag lägger min röst på Nokia, "Get out and play", men jag håller en tumme för Stefan the Swopper.
Stefa…
Har du det som krävs – Försvarsmakten, Acne Digital