
Nu: 4/12 Utomhus

Begränsad upplaga / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

Big Tasty / Erland Cessan (McDonald’s Hamngatan) / DDB Stockholm / Läs mer >>

Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet / Ogilvy / Läs mer >>

En glimt av Zlatan / Nike / Scholz & Friends Stockholm AB / Läs mer >>

Från singel till familj / Skoda Sverige / DDB Stockholm / Läs mer >>

Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann / Läs mer >>

Kina på NK / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

Mobilsurf / Telia Sonera / Storåkers McCann / Läs mer >>

Polarpriset / Polarpriset / Storåkers McCann / Läs mer >>

Provrum / Stockholm Quality Outlet / John Doe Worldwide / Läs mer >>

Skadereglering / Åhléns / King / Läs mer >>
***
Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget? Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.
***
Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam


Jag tror Begränsad upplaga eller Guldfisk vinner. Big Tasty gör sig bättre som annons. Nu blev det svårt, men jag tar NK Begränsad Upplaga!
NK, Begränsad upplaga.
Båda NK-kampanjerna är i en klass för sig, bra idéer och fantastisk finish. Men jag måste ju välja, så det blir den ovan.
Eftersom FN-förbundet vunnit en massa guld i internationella tävlingar vore det konstigt om den inte vann i Guldägget också.
Jag lägger min röst på "Kina". Genial i sin enkelhet.
Nicke: har den? Då tror oxå jag att FN-förbundet vinner.
Begränsad upplaga.
Svenska FN-förbundet
Begränsad upplaga. Outstanding.
Jag hoppas på Zlatan eftersom det handlar om mer alternativ media än de andra. Men hello – när vann något nytänkande senast i Guldägget?
Begränsad upplaga.
Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann /
Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann
NK, NK eller Guldfisken.
Polarpriset
Begränsad upplaga.
Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet
Det okända lidandet/ Svenska FN-förbundet tror jag på.
Jag röstar på "en glimt av Zlatan" och vågar hoppas!!
Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann
En glimt av Zlatan. Inte så originalt men skapade nog diskutioner.
Guldfisken. Det hörs ju på namnet.
Skulle gissa att Ogilvy vinner. Svår att blunda för. Lite Toscani-varning på idén, dock. Men den här gången använde man åtminstone riktiga kläder.
Svenska FN-förbundet
UHU Sverige AB
Nya Skoda Fabia
Svenska FN-förbundet
Det okända lidandet.
Det okända lidandet.
NK, "Begränsad upplaga". Fantastisk idé, fantasiskt genomförande. Sedan gillar jag Big Tasty, men idéen gör sig bättre som annons.