Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Film, Integrated och Titanium
Yes we Cannes! Barack Obama blev den stora vinnaren när de fetaste smällkaramellerna hittade hem i Cannes Lions. Hans presidentvalskampanj vann Grand Prix i både Integrated och Titanium. I Film Lions vann Philips’ Carousel, regisserad av svenske Adam Berg. Silver- och bronslejon i klassen gick till Forsman & Bodenfors, Storåkers och Draft FCB.
FILM LIONS
Kampanj Carousel Uppdragsgivare Philips Reklambyrå Tribal DDB Amsterdam Land Australien
Ta en titt på kampanjsajten
SILVER Kampanj Golf/Cykel/Snowracer Uppdragsgivare Tele2 Reklambyrå/Produktionsbolag Forsman & Bodenfors/FLX / Se filmerna 1 2 3
BRONS Kampanj Dåliga förlorare Uppdragsgivare Riksgälden Reklambyrå/Produktionsbolag Storåkers McCann/Call Boy / Se filmen
BRONS Kampanj Biblioteket/Badhuset/Snabbköpet Uppdragsgivare Radiotjänst Reklambyrå/Produktionsbolag Draftfcb/Mister Krister / Se filmerna 1 2 3
***
INTEGRATED LIONS
Kampanj Obama/Biden presidential campaign Uppdragsgivare Obama for America Reklambyrå Obama for America Land USA
Läs mer om kampanjen
***
TITANIUM LIONS
Kampanj Obama/Biden presidential campaign Uppdragsgivare Obama for America Reklambyrå Obama for America Land USA
Läs mer om kampanjen
Vilken av dessa kampanjer önskar du mest att du hade gjort?
***
Läs också
Please copy me: Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR
Please copy me. Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Cyber, Press och Design
Please copy me: Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Outdoor, Media och Radio