Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Outdoor, Media och Radio
Okej, Australien – i form av Cumminsnitro – regerade Cannes Lions’ första kväll. Men under tisdagen tog nätverksbyråer från Sydafrika och Japan plats på tronen. TBWAHuntLascaris och Network BBDO, både med adress Johannesburg, knep varsitt Grand Prix. För svensk del: Ogilvy mottog ett guldlejon för Svenska FN-förbundet-kampanjen. Starkt!
OUTDOOR LIONS
Kampanj Trillion dollar campaign Uppdragsgivare The Zimbabwean Newspaper Reklambyrå TBWAHuntLascaris Johannesburg Land Sydafrika
Läs mer om kampanjen
GULD Kampanj Georgien Uppdragsgivare Svenska FN-förbundet Reklambyrå Ogilvy Se kampanjen
***
MEDIA LIONS
Kampanj Kit Kat Mail Uppdragsgivare Nestlé Reklambyrå JWT Japan Land Japan
Läs mer om kampanjen
***
RADIO LIONS
Kampanj Dancer, Dog, Ferret Uppdragsgivare Virgin Atlantic Reklambyrå NetworK BBDO Johannesburg Land Sydafrika
Läs mer om kampanjen (och lyssna på radiospottarna)
Vilken av dessa kampanjer önskar du mest att du hade gjort?
***
Läs också
Please copy me: Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR