Här är boken som gör mig glad, tokladdad och inspirerad
I somras läste jag en bok som bara var sådär fruktansvärt bra. Och när jag säger fruktansvärt bra menar jag precis det. FRUKTANSVÄRT BRA. Därför vill jag att du gör mig – och dig själv – en tjänst och läser den. Boken som jag läste heter Ignore Everybody. Den är skriven av en copywriter som gärna tecknar på baksidan av visitkort. Han heter Hugh MacLeod. Ignore Everybody är, förutom boktiteln, också det första av hans fyrtio råd om hur du kan klämma ut precis allt ur kreativitetstuben.
De fyrtio råden handlar om dra gränser, sluta vara rädd, börja göra, sluta leta efter inspiration och inse att du kommer vansinnigt långt med passion. Och när jag vill plocka ut och citera det bästa ur boken inser jag att det skulle bli typ hela boken. Så det är – och gör mig den tjänsten – lika bra att du köper och läser den. Du kommer att förstå. Och förhoppningsvis tycka att den är lika inspirerande och FRUKTANSVÄRT BRA som jag säger.
Provläs två korta kapitel ur Ignore Everybody.
Boken kostar skrutt och ingenting (läs: 156 kronor) hos Adlibris.
***
Läs också
Please copy me: ”Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället och ockuperar människors tankar och drömmar”
Please copy me: Reklamen har förbrukat förtroendet