Pang! Den nya Reklambibeln har lämnat startblocket
I samband med att Please copy me fick uppdaterad form och ny adress passade Christer Wiklander och jag på att berätta att vi tänker skriva en bok om reklam. Branschtidningen Resumé
skrev en längre artikel om vårt projekt. Själva blev vi överväldigade av alla mejl, Twitter-meddelanden, ryggdunkar och telefonsamtal som uppmuntrade, grattade och ställde sitt engagemang till förfogande. Arbetet är redan igång, och vi drar nu upp riktlinjerna för arbetet och bokens innehåll. Vi vill jobba transparent, och kommer därför att använda Please copy me som ett bollplank för arbetet med boken. Här kommer vi att berätta om hur arbetet går framåt, och inte sällan fråga vad du tycker och tänker. Tillsammans – och det är ett som är säkert – kommer vi att skapa en verkligt läsvärd bok om reklam, kommunikation och konsten att skriva reklam.
Du kan följa arbetet med boken, som har arbetsnamnet Reklambibeln – Nya testamentet, på www.pleasecopyme.se/reklambibeln Där kan du också redan nu förhandsboka boken. Nu kör vi!