Tio-i-topp-twitter från Please copy me (september 2009)
September månad är ett minne blott. Och det har varit en späckad månad. Vi har rullat ut vodou-kampanjen för Världskulturmuseet. Spotify har släppt sin iPhone-applikation. Jag har varit i Stockholm och sett vacker konst. Resumé har berättat för hela reklam-Sverige att Christer Wiklander och jag kommer att skriva en bibel. Och Art & Copy har haft premiär i Göteborg, Stockholm och Malmö. Dessutom har jag föreläst om sociala medier. Flyttat Please copy me till .se-adress. Varit på Bokmässan. Träffat Navid Modiri, Gustav Martner och Mattias Göransson. Och nått över tusen följare på Twitter. Här är tio av mina september-tweets:
börjar fredagen med det här: RT @bogusky: If you have to be afraid of something, then fear mediocrity. http://post.ly/3vsj
dagens absolut roligaste: http://bit.ly/HulKk #detaljerat #LAN #hörlurar
vill du se mig dansa halvnaken med @jonaspeterson @lordfredruk @deeped och @abbespappa? klicka här!!! >>> http://bit.ly/I4K1s
rubriksättaren på @GoteborgsPosten får med andra ord inte betalt för det här: http://twitpic.com/gv9cn
RT @ronnestam 10 trender om framtidens reklam och kommunikation från Webbdagarna 2009 Malmö http://tinyurl.com/lgj6ct
på X2000 mot Sthlm. läser om Framgångsfaktorn – nya boken från Malcolm Gladwell. det tar minst 10 000 timmar att bli riktigt bra på något.
“De bästa idéerna kommer som skämt. Försäkra dig om att ditt tänkande blir så roligt som möjligt.” – David Ogilvy (tipstack till @AdaSweden)
NE.se: “masskommunikation har en ände, personlig kommunikation har två. sociala medier är ändlösa.” http://bit.ly/242wWH
tips till företag: se till att slå vakt om “ert” företagsnamn på Twitter. annars gör någon annan det. kolla in @YellowRegister
läser Sveriges första bok om marknadsföring och kommunikation i sociala medier http://bit.ly/NhKZX