Här är sociala medier på 45 minuter – hela föreläsningen från The Conference

ma_theconf

Under veckan som gick var det The Conference – Nordens största konferens för människor som arbetar med marknadsföring och försäljning. Ett hundratal hade samlats i Göteborg för att lyssna när Brit Stakston, Johan Ununger, Nikke Lindqvist, Lena Carlsson och jag under dagen berättade om vår syn på digital kommunikation och sociala medier.

Jag inledde dagen med att prata om hur varumärken kan förstå och använda de sociala verktyg som gör det möjligt att krama skiten ur internet. Det blev 45 minuter om vår längtan efter att konversera, om att släppa megafonen och vad som skapade Verdanagate. Efter föreläsningen har jag fått väldigt uppmuntrande respons och många nyfikna frågor – tack! Och även en hög med tips på hur jag kan bli bättre – tack ännu mer!

Nu får du möjlighet att se hela föreläsningen. Tacka JMW Kommunikation och Björn Falkevik för det. Och när du sett föreläsningen: kommentera! Det behöver inte vara långt. Bara någonting uppmuntrande, konstruktivt eller invändande.


Klicka på tv-skärmen i nederkanten för att se helskärm.

Vad tycker du? Vad tänker du?
Under fliken Föreläsningar kan du läsa mer om du är intresserad av att boka en föreläsning med mig. Kom ihåg att den ena föreläsningen ju inte är på-pricken-lik den här, utan hela tiden utvecklas och anpassas efter önskemål, förutsättningar och förkunskaper.

MER
JMW Kommunikation kan du dessutom se vad Brit Stakston och Johan Ununger, vd för Saltå kvarn, samt Nikke Lindkvist pratade om under dagen.

Inför The Conference gjorde arrangören Wednesday Relations en intervju med mig. Läs den.