Wordy hjälper dig att göra jobbet – eller tvärtom

wordy_front

I veckan lanserades Wordy – en kostnadseffektiv tjänst där du lugnt kan överlåta finslipandet och korrekturläsningen av dina reklamtexter till folk som fattar både språk och det du skrivit om. Du får tillbaka din text – fixad och klar att publicera. Priset? 30 öre per ord. Språket? Engelska. Och tiden? 1 000 ord i timmen.

Bakom tjänsten Worly – och det nystartade företaget med samma namn – står Anders Schepelern. Han bor i Köpenhamn, där han bland annat arbetat som copywriter på BBDO och Bates Redcell. Nu driver han företagen Flinkeskolen, Glui Aps och Wordy, som förmedlar skribenter, coacher och korrekturläsare.

Wordy rekryterar just nu professionella frilansskribenter. Ersättningen är från 300 kronor i timmen. Du får redan innan du börjar reda på hur mycket jobbet kommer att ge och hur lång tid du har på dig att lösa uppdraget.

***

Jag tycker att det här låter lite för bra för att vara sant. Men jag hoppas att jag har fel. Och om jag har fel är detta ett tydligt exempel på att värdet på kunskap ständigt minskar. Samtidigt ökar värdet på kreativitet och förmågan att tänka själv. Och i bästa fall kan tjänster som Wordy ge reklamkreatörer både mer tid och mer kraft att skapa fantastiska idéer, texter och kampanjer.

Vad tror du om Wordy?

***

Och om du vill: följ Wordy på Twitter och Facebook.