Har du gjort någonting bra? Berätta det den här veckan.
Eller tig för alltid still.
Guldäggskampanjen 2006. Mitte Blomqvist och Hanna Belander filosoferar.
Nu på fredag, den 22 januari, klockan 17.00 är det så kallad deadline för reklambidrag till Guldägget 2010. Därför pågår just nu på många av landets reklambyråer ett febrilt arbete med att välja ut, förklara och smakfullt presentera de kampanjer som förhoppningsvis ska kunna bli till ägg. I slutet av mars vet vi vilka få kampanjer som på allvar har chansen; då blir det nomineringsvernissage i Stockholm, Göteborg och Malmö. Och på kvällen den 15 april vet vi precis vilka kampanjer som varit de starkaste, smartaste och smittsammaste under 2009. Hela arbetet går att följa på Guldäggsbloggen; där får landets kreatörer säga sitt (läsvärt!)
Men först: se till att skicka in det bästa du har. Kom ihåg att allting ska skickas in digitalt. Och gör det innan du-vet-när.
***
Dessutom: Guldäggssnack på Twitter? Använd hashtaggen #guld. Alltihop samlas på Guldsnack.se.