Här är Super Bowl-filmerna folk hatade, älskade och garvade åt

superbowl

Touchdown!
New Orleans Saints vann Super Bowl – på planen. Men vem vann striden om tittarna? Please copy me frågar Åsk WäpplingAdland, som har järnkoll på amerikanska reklamfilmer genom tiderna.

Filmen folk snackade mest om: Google – Parisian Love
Det här är enkel reklam, lika enkel som Google, och med budskapet att Google är en del av ditt liv. Filmen är mycket populär och passar väl in i deras senaste kampanj, men diehard superbowlreklamnördar klagade högljutt över hur fel det är att visa reklam som redan sänts på Super Bowl.


Filmen folk hatade mest: Audi – Green Police
Den här filmen blev snabbt allmänt hatad. Folk tyckte att Audi var överpräktiga med det här, och att filmen gav douchebag-vibbar; det tycker jag är rätt märkligt. Många på Twitter jämförde grönvågen med den grönuniformerade nazistpolisen. Ajaj.


Filmen folk hatade mest II: Dockers – Wear the Pants


Filmen folk garvade mest åt: Snickers – The Game
Halva Twitter skrattade på sig åt att se gamla skådespelare bli tacklade. Jag ser inte riktigt det humoristiska.

Bonus: Volkswagen – PunchDub
Här har vi en uppdaterad variant av en barndomslek för långa bilfärder. Trevlig och framförallt hemlig! När ingen visste vad som skulle visas satt alla och tittade; fick poäng bara för detta.

Bonus: Dove – The Journey to Comfort
Dove har gjort en praktmiss här; Knowledge Generation Bureau kör just nu en liknande reklamfilm – fast för det motsatta könet.

Dove for men – The Journey to Comfort – :30 (2010)

***

Adland.tv hittar du alla Super Bowl-filmer 2010. Kolla också in Mashable.

Vilken är din favorit bland årets Super Bowl-filmer?