Här är Super Bowl-filmerna folk hatade, älskade och garvade åt
Touchdown! New Orleans Saints vann Super Bowl – på planen. Men vem vann striden om tittarna? Please copy me frågar Åsk Wäppling på Adland, som har järnkoll på amerikanska reklamfilmer genom tiderna.
Filmen folk snackade mest om: Google – Parisian Love
Det här är enkel reklam, lika enkel som Google, och med budskapet att Google är en del av ditt liv. Filmen är mycket populär och passar väl in i deras senaste kampanj, men diehard superbowlreklamnördar klagade högljutt över hur fel det är att visa reklam som redan sänts på Super Bowl.
Filmen folk hatade mest: Audi – Green Police
Den här filmen blev snabbt allmänt hatad. Folk tyckte att Audi var överpräktiga med det här, och att filmen gav douchebag-vibbar; det tycker jag är rätt märkligt. Många på Twitter jämförde grönvågen med den grönuniformerade nazistpolisen. Ajaj.
Filmen folk hatade mest II: Dockers – Wear the Pants
Filmen folk garvade mest åt: Snickers – The Game
Halva Twitter skrattade på sig åt att se gamla skådespelare bli tacklade. Jag ser inte riktigt det humoristiska.
Här har vi en uppdaterad variant av en barndomslek för långa bilfärder. Trevlig och framförallt hemlig! När ingen visste vad som skulle visas satt alla och tittade; fick poäng bara för detta.
Bonus: Dove – The Journey to Comfort
Dove har gjort en praktmiss här; Knowledge Generation Bureau kör just nu en liknande reklamfilm – fast för det motsatta könet.
***
På Adland.tv hittar du alla Super Bowl-filmer 2010. Kolla också in Mashable.
Vilken är din favorit bland årets Super Bowl-filmer?