Tänker jag sälja ut mig nu?
Idag bad jag mina läsare (dig också!) om en tjänst: svara på några frågor om vem du är, varför du läser, och vilka varumärken du tycker borde sponsra den här bloggen. Och jag är halvt överväldigad av gensvaret; över 200 har redan besvarat undersökningen. Svaren ger mig svart på vitt vad du och andra läsare gillar att läsa om här – och vill läsa mer om. Dessutom har jag fått tips om en hel drös med fantastiska bloggar om reklam och kommunikation – tacktack! Jag lovar att sammanställa och dela med mig av det bästa ur den drösen längre fram.
I undersökningen berättade jag att Please copy me inom kort kommer att inleda ett samarbete med utvalda sponsorer. Och svaren från läsarna visar tydligt att jag är rätt ute i mina tankar kring vilka. Några få har dock höjt ett varningens finger i oro att sponsorer kommer att göra Please copy me till en mindre trovärdig plats. Men ni kan alla vara lugna: jag tänker aldrig och under inga omständigheter sälja ut mig (eller er för den delen!). De sponsorer jag väljer kommer att vara relevanta, och spegla bloggens värderingar och tonalitet. Och de kommer inte att pracka på dig någonting. Nä, tanken är istället att de ska tillföra någonting värdefullt till både dig och bloggen. Annars har de – såklart – inte här att göra. Med andra ord: Please copy me kommer att fortsätta att vara Please copy me.
Varför är detta så viktigt för mig? Svaret är enkelt (och förlåt om det låter pretentiöst): jag värdesätter dig som läser den här bloggen väldigt, väldigt högt. Och många av er verkar uppskatta det jag gör. Det har ni visat idag. Mot slutet av undersökningen fick du och alla andra möjlighet att ”framföra önskemål, klagomål eller bara säga hej”. Många av er svarade istället med att dränka mig i beröm och uppmuntrande ord. Jag läser era ord med en känsla av overklighet. Oj. Vad ska man säga? Jag säger tack. Era ord ger mig en sådan j*kla kraft.
***
Har du inte svarat på frågorna ännu? Gör gärna det nu. Bland er som svarar lottar jag ut Fuck Logic 2 – en fantastiskt läsvärd bok om reklam och kreativitet signerad Per Öhlin. Det går att svara på undersökningen till och med 7 februari.
***
Dessutom: jag har redan fått in förfrågningar på att köpa mina tre ”lediga” arbetsdagar. Jag vet inte om det var på skämt eller blodigt allvar. Men jag känner mig hursomhelst hedrad. Kanske ska jag auktionera mina dyrbara timmar på Tradera. Eller inte.