Det enda du behöver göra:

pivpyra_navid

Just nu läser jag boken Riv pyramiderna. Det är Jan Carlzon – tidigare vd för Vingresor, Linjeflyg och SAS – som har skrivit den. Han gav ut den 1985, och nu har den kommit i pocket med nytt efterord. Det är en vettig bok. Den förmedlar en drös med smarta tankar om hur man framgångsrikt leder ett företag. Därför borde alla som är chefer eller medarbetare läsa den. Och mycket av det som Jan Carlzon hyllar i boken kan översättas till reklamens värld. Som hans tänk om enkelhet och handlingskraft till exempel.

Det finns inte en framgångsrik idé som inte redan har tänkts av många. En tanke som ingen tidigare tänkt blir däremot sällan framgångsrik. Det finns ingenting bättre än det enkla och självklara – bara man gör det!

Eller har han fel? Är den bästa reklamen skapad utifrån tidigare otänkta tankar?

Det du ser på bilden är Navid Modiri som läser boken tillsammans med sin dotter. Han har gett mig okej på att publicera bilden